Hier vindt u de meest gestelde vragen:

Wat is VOIP?

VOIP : Voice Over IP, betekent het voeren van een telefoon gesprek / stem over Internet Protocol / Internet, Hiermee wordt bedoel telefoneren over de Internet verbinding in plaats van het klassieke PSTN / PTT / TDM etc…

Wat is SIP?

SIP :

Het Session Initiation Protocol of SIP is een protocol om multimediacommunicatie (audio, video en andere datacommunicatie) mogelijk te maken en het wordt onder meer gebruikt voor Voice over IP (VoIP)

Wat is PBX?

Wat is een PBX telefoonsysteem?

PBX betekent Private Branch Exchange, een privé telefoonnetwerk dat binnen een bedrijf gebruikt wordt. De gebruikers van het PBX-telefoonsysteem delen een aantal buitenlijnen voor het maken van uitgaande telefoongesprekken.

Een PBX verbindt de interne telefoons binnen een bedrijf met elkaar en ook met het openbare geschakelde netwerk (PSTN). Een van de nieuwste tendensen in de ontwikkeling van PBX-telefoonsystemen is de VoIP PBX, ook IP PBX genoemd, die het Internet Protocol gebruikt om gesprekken te voeren.

Tegenwoordig zijn er vier verschillende opties voor PBX-telefoonsystemen:

  • PBX
  • Hosted/virtueel PBX
  • IP PBX
  • Hosted/virtueel IP PBX

IP PBX is een op software gebaseerd PBX-telefoonsysteem dat bij het volbrengen van bepaalde taken helpt en dat diensten levert welke bij het gebruik van een traditionele bedrijfsgebonden PBX moeilijk en alleen tegen hoge kosten kunnen worden uitgevoerd.

Wat is Hosted PBX of PBX in the Cloud ook IP PBX genoemd?

Tegenwoordig zijn er verschillende opties voor PBX-telefoonsystemen:

  • IP PBX
  • Hosted/virtueel PBX
  • PBX in de Cloud etc…

De Hosted-PBX biedt een aantal voordelen ten opzichte van een telefooncentrale binnen het bedrijf. De eenmalige investering vervalt, de inzet is flexibeler, de bereikbaarheid wordt vergroot en het onderhoud is minimaal.

Dus u heeft geen omkijk naar de techniek, apparatuur, investering etc… enigste wat overblijft is een toestel aansluiten en u bent weer bereikbaar, met alle gewenste opties zoals keuze menu’s, tijdcondities, doodschakelingen, transfers, conference gesprekken etc…

Wat betekent Whitelabel?

Whitelabel betekenis :

U heeft eigen klanten en u maakt gebruik van ons telefonie portaal / platform, natuurlijk wilt u uw bedrijfs structuur en imago beschermen, hiervoor bieden we een whitelabel systeem aan, in dit systeem kunt u uw eigen domein naam en logo kapellen en zullen uw klanten vertrouwd onder uw logo en domein gebruik maken van uw diensten. Dus EasySolutions naam / domein / logo etc…  zal niet zichtbaar zijn voor uw klanten.

Wat betekent SIP Trunk / VOIP Trunk?

Een Sip trunk is in principe gewoon de mogelijkheid om uit te bellen via een provider, in dit geval als u bij ons een sip trunk afneemt (welk is kosteloos) krijgt u van ons een user name en password om veilig met ons te kunnen verbinden en uitbellen. in specifieke gevallen is het ook mogelijk om verbindingen te maken gebaseerd op IP / VPN etc… Heeft u hier vragen over? neem contact met ons op.

Asterisk / Open source Telefonie Platform

ASterisk is een populair opensource (gratis te gebruiken ) telefonie platform. Vooral gebruikt in PBX omgevingen in combinatie met een beheer paneel. Meest gebruikte Asterisk is FreePBX / PIAF of Elastix. Dit zijn compleet gratis te downloaden en te gebruiken PBX systemen. Met volledige functionaliteit van de moderne tijd.

Weest alert, ASterisk platformen vereisen veel kennis en ervaring over VOIP en Veiligheid van Servers op Internet. Zonder goede beveiliging en configuratie is er n grote kans van fraude en verlies van duizenden euro’s.
Wilt u hier meer over weten, neem gerust contact met ons op.

Wat betekent CDR?

Het CDR bevat de gespreksgegevens ten behoeve van verrekening van gesprekskosten. Met een CDR heeft u alle (gedetailleerde) statistische gegevens tot uw beschikking voor controle en rapportage

Het CDR bevat (in de meeste gevallen) ten minste de volgende gegevens:

– A-nummer of nummer van oorsprong van het gesprek
– B-nummer of bestemmingsnummer
– Starttijdstip (datum en tijd)
– Gespreksduur

Eventuele additionele informatie die in een CDR beschikbaar gesteld wordt:

– Eindtijdstip (datum en tijd)
– Identificatiecode van het gesprek/sessie
– Tijdsduur van het opzetten van het gesprek
– Tijdsduur van het verbreken van het gesprek
– Indicatie reden beeindiging van gesprek (niet opgenomen, doorverbonden, etc…)
– Indicatie status netwerk (verbroken door netwerk, etc.)
– Kostenindicatie

DID / Telefoon Nummer

DID – Direct Inward Dialing (in Europa ook wel DDI genoemd) is een optie die aangeboden wordt door  Easy Solutions voor gebruik in combinatie met het PBX-systeem van onze klanten. Daarbij wijst Easy Solutions een reeks nummers toe die aan één of meer telefoonlijnen zijn gekoppeld.

Firewall

Firewall :

een systeem om ongeautoriseerde toegang op een netwerk of tot een computer / server te voorkomen.

DDOS

DDoS staat voor Distributed Denial of Service, een DDoS-aanval is het laten crashen van een computer / netwerk / server door het sturen van enorm veel data, dat de computer niet meer weet wat het moet doen. Deze manier van hacken wordt vaak gebruikt om grote website’s plat te leggen. Voor een DDos aanval worden vaak meerdere zombie / geinfictierede computer netwerken gebruikt, hierdoor kunnen massale aanvragen worden gegenereerd.

Uw vraag zit hier niet bij?

Neem contact met ons op, wij zullen u vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Verzendenclear

Binnenkort kunt u gebruik maken van ons support portaal. Deze wordt op dit moment door onze developers voorbereidt.

In ons nieuwe support portaal, kunt u binnenkort support tickets aanmaken, deze zullen direct worden behandelt om u zo snel mogelijk te kunnen helpen.